MANAGER BIZNESU GASTRONOMICZNEGO
INNOWACYJNE STUDIA PODYPLOMOWE W KRAKOWIE

TRWA REKRUTACJA!

Przygotuj swój przepis na sukces z naszą kadrą praktyków biznesu gastronomicznego. 

STUDIA POD PATRONATEM

Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii zaprasza na 2-semestralne studia podyplomowe, stworzone przez ekspertów-praktyków, od lat zajmujących się organizacją, zarządzaniem, promocją oraz sprzedażą w branży gastronomicznej.

W trakcie studiów dowiesz się m.in. jak założyć biznes gastronomiczny, jak zbudować zgrany team i zarządzać nim w codziennej pracy, jak stawiać cele, budżetować, realizować kampanie marketingowe. A wszystko to w formie praktycznych, warsztatowych zajęć, realizowanych w kameralnej, ściśle selekcjonowanej grupie słuchaczy.

  • – innowacyjna formuła
  • – w pełni praktyczny program zajęć
  • – wykładowcy-praktycy z ogromnym doświadczeniem w branży
  • – możliwość udziału w branżowych networkingach i budowania własnej sieci kontaktów
  • – zajęcia w samym centrum Krakowa
Zapisz się
ZASTANAWIASZ SIĘ, CZY TO STUDIA DLA CIEBIE? 

 

NASI WYKŁADOWCY

 

Radosław Fronc
Prezes zarządu spółki Main Square Hospitality Group. Założyciel i współwłaściciel grupy restauracji w Krakowie m.in: Kogel Mogel, Fiorentina, Wesele, Szara Gęś, Bianca, La Grande Mamma, La Campana oraz Balthazar Design Hotel. Od 2008 roku wymienione restauracje otrzymały 27 wyróżnień przez przewodnik „Michelin”, a Kogel Mogel i La Campana obecne są również w przewodniku „Gault&Milleau”. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. W prowadzeniu restauracji od zawsze intrygował i pasjonował go proces relacyjności oraz genuine hospitality. Pasjonat podróży inspirowanych znakomitą kuchnią, winem i operą.

 
 
 
 
 
Piotr Grajewski 

Współwaściciel aktualnie największej w Polsce sieci z segmentu fast casual specjalizującej się w kuchni meksykańskiej – Papa Diego Świeży Meksyk. Wcześniej związany przez kilkanaście lat ze stołeczną marką casual dining Blue Cactus, w której pełnił funkcję Prezesa Zarządu.  W latach 2000-2002 zarządzał centrami rozrywki Atomic Świat Rozrywki. Doradca kilkunastu marek restauracyjnych. Z wykształcenia finansista.

 

 

 

Magdalena Wiśniewska – Baran
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomiczngeo, Wydziału Prawa i Administracji  w KSW oraz Studium Marketingu i Biznesu pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ekspert zarządzania i obsługi konsumenta w branży HoReCa. Właścicielka uznanej przez restauratorów firmy szkoleniowo-doradczej Tabaka Kulinarna.   Od 2018 roku współwłaścicielka restauracji Projekt Strzelnica w Krakowie. Poprzednio dyrektor zarządzający restauracji Da Pietro, manager restauracji  Wierzynek  i Biała Róża, zastępca dyrektora gastronomii w hotelu Best Western Premier Kraków. Współuczestniczy w otwieraniu wielu restauracji i hoteli, przeprowadza audyty operacyjne i wizerunkowe, prowadzi doradztwo dla restauracji. Trener w Galicyjskiej Szkole Smaku i szkoleniowiec dla firmy Gastropact.
 
Maciej Straus
Specjalizuje się w zarządzaniu i budowaniu marek hotelowych. W ciągu całej swojej pracy przeszedł drogę od instruktora harcerstwa, kierownika restauracji , młodszego kucharza, brand managera, dyrektora sprzedaży i hotelu oraz wykładowcy akademickiego. Ludzie cenią Macieja za dużą empatię i poczucie humoru. Od kilku lat buduje przekonanie w branży, iż media społecznościowe również sprzedają. Podczas studiów psychologicznych i informatycznych zrozumiał jak kluczowa jest analiza i właściwe interpretowanie otaczającej nas rzeczywistości i danych. To wszystko sprawiło, że od kilku lat z powodzeniem angażuje się w kolejne projekty hotelowe i gastronomiczne. Obecnie zarządza czterogwiazdkowym Hotelem Afrodyta Business & SPA pod Warszawą. Wykłada na uczelniach wyższych przedmioty związane z zarządzaniem, marketingiem, tworzeniem produktu oraz visual thinking. Chętnie angażuje się w projekty społeczne i edukacyjne. Od kilku lat ćwiczy jogę, startuje w zawodach triathlonowych i wytrzymałościowych. Jest pasjonatem żeglarstwa śródlądowego, Mazur i wegetariańskiego jedzenia. W wolnych chwilach przymierza się do koncepcji stworzenia własnego obiektu noclegowego zgodnego z założeniami slowlife.
 
Andrzej Przeniosło  
Dyrektor generalny podwarszawskiego hotelu Nosselia. Hotelarz z ponad 30 letnim doświadczeniem, współtwórca pierwszego zespołu odpowiedzialnego za otwarcie Hotelu Marriott oraz wieloletni pracownik Hotelu Jan III Sobieski. Dyrektor generalny licznych hoteli, w tym Król Kazimierz w Kazimierzu Dolnym, City Park Residence w Poznaniu, Hotel Warszawianka w Jachrance, Grand Hotel Rzeszów, Hotel Bristol w Rzeszowie oraz Hilton Garden Inn Kraków Airport. Laureat prestiżowej nagrody Hotel Success Awards dla jednego z najlepszych Hoteli Hilton Garden Inn na świecie.
 
Jarosław Dumanowski
Profesor UMK w Toruniu, specjalista z zakresu historii wyżywienia i historii kultury materialnej. Kieruje Centrum Dziedzictwa Kulinarnego na Wydziale Nauk Historycznych UMK w Toruniu. Członek rady naukowej Europejskiego Instytutu Historii i Kultur Jedzenia i redakcji „Kwartalnika Historii Kultury Materialnej” (Instytut Archeologii i Etnologii PAN w Warszawie).
Pomysłodawca i redaktor serii „Monumenta Poloniae Culinaria” (najstarsze polskie książki kucharskie i inne teksty kulinarne) wydawanej przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Promotor czterech obronionych doktoratów z historii jedzenia. Popularyzator wiedzy o dawnej kuchni, organizator imprez historyczno-kulinarnych, współpracuje z restauratorami, szefami kuchni (jest członkiem Fundacji Klubu Szefów Kuchni),  nauczycielami gastronomii i producentami żywności. Felietonista branżowego pisma Food Service, współpracownik magazynu USTA. Autor (razem z Katarzyną Kasprzyk-Chevriaux) książki Kapłony i szczeżuje. Opowieść o zapomnianej kuchni polskiej (Wydawnictwo Czarne).
 
 
NASI EKSPERCI W MEDIACH
Marcin Ziobro – Marketing w restauracji hotelowej  – więcej
Andrzej Przeniosło – Koszt surowca – zarządzanie wskaźnikamiwięcej
Magdalena Košek – Profesjonalna obsługa gościa – podstawa każdej restauracji – więcej
Magdalena Różycka – Dobry wizerunek ponad wszystkowięcej
 
PROGRAM ZAJĘĆ
Studia obejmują 2 semestry (200 godzin) i realizować będą szczegółowe zagadnienia dotyczące 9 kluczowych segmentów.
 
1. Proces powstawania restauracji:
– sekwencja: koncept/menu/ design/ budżet
– rola inwestora
– uczestnicy procesu: role i odpowiedzialność
– budżety Capex i Opex
 
2. Zagadnienia prawne wobec wyzwań rynku:
– reklamacje i odszkodowania,
– odpowiedzialność kodeksowa: zarząd, management, pracownicy (odpowiedzialność cywilna, karna, karnoskarbowa i wykroczeniowa)
– zatrudnianie pracowników, w tym obcokrajowców
– RODO
– prawo autorskie
– zezwolenie i koncesje
– kluczowe umowy w działalności gastronomicznej
– formy prowadzenia działalności gospodarczej
– podatki w działalności gastronomicznej
 
3. Analizy finansowe
– analizy produktowe w modelu BCG
– narzędzia do analizy produktywności
– przepływy gotówkowe
– budżetowanie biznesu i aktualizacje w formacie FCT x+y
– standardy raportowania
 
4. Zarządzanie produktem
– inżynieria menu: optymalizacje marż, kosztów i procesów
– analiza trendów w obszarach:
               – stylu życia (tempo pracy, deficyt czasu)
               – fenomenu kuchni regionalnych
               – zdrowia i zmieniającej się świadomości grup docelowych
               – spraw światopoglądowych
               – świadomości ekologicznej
               – nieruchomości – zmiany w funkcjach miast i przestrzeni handlowych
               – fenomenu „street food”
– bezpieczeństwo żywności – międzynarodowy standard NFS i wewnętrzne – FSS (food/safety/sanitation)
– doświadczenie restauracyjne w segmentach na tle ostatnich lat – case study
               – fine dining
               – casual dining
               – fast casual
               – fast food
               – kawiarnie
– Research and Development, obszary benchmarkowe (Polska i świat)
 
5. Zarządzanie operacyjne
– standardy operacyjne: serwis manuale, check listy
– procedury finansowe – obieg dokumentów w firmie
– systemy wspierające: sprzedaż, zarządzanie czas pracy, komunikację
– rola back office w biznesie
– procesy kontrolne: programy secret shopper i audyty operacyjne (BPE)
– rozwiązania „in the house” i outsorcingowe
 
6. Zarządzanie ludźmi i rynek pracy
– rynek pracy w XXI – charakterystyka zmian i perspektywy
– percepcja świata – pokolenia Y i Z
– inwestycje w zespoły i relacje – case study z różnych branż
– zarządzanie zmianą – case study
– kultura organizacyjna – budowanie zespołów – case study
– zmiany w demografii – nowy rynek pracownika z zagranicy
– nowoczesne programy szkoleń i rozwoju pracownika – case study
– rola liderów w biznesie restauracyjnym
– employer branding – case study
 
7. Marketing i sprzedaż
– budowanie marki – proces i case study
– strategie love brandów – case study
– trendy w segmentach – case study
– social media w komunikacji – case study
– funkcjonalności „in the house” czy outsorcing – analiza
– zarządzanie kryzysami – case study
– proces budowania społeczności wokół marki
– angażowanie zespołów w komunikację – „ludzie są medium”
– eventy – proces sprzedaży
– budowanie oferty
 
8. Warsztaty praktyczne
– FSS (food safety sanitation)
– menu engineering w praktyce
– employer branding w praktyce
 
9. Wykłady monograficzne
– kuchnie regionalne – Polska
– kuchnia wegańska
– kuchnie Bliskiego Wschodu
– kuchnie Azji
 
REKRUTACJA ELEKTRONICZNA

Wymagane dokumenty:
1) dyplom ukończenia studiów wyższych
2)  potwierdzenie dokonania opłaty wpisowej 

Czas trwania studiów: marzec 2020 – grudzień 2021.
Tryb studiów: niestacjonarny (zajęcia w formie zjazdów sobotnio-niedzielnych).
Termin składania dokumentów: do 28 lutego 2021 r. lub do wyczerpania limitu miejsc.
Koszt studiów: 3500 zł/ semestr, z możliwością rozłożenia na raty, opłata wpisowa: 300 zł.  
Płatności:
PKO BANK POLSKI  S.A. O /2 W KATOWICACH UL. WARSZAWSKA 7
94 1020 2313 0000 3602 0431 8770
 
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE
e-mail: szkola@wste.edu.pl, tel. 531 414 407,  33/874 46 05

 

Zapisz się