Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w partnerstwie z Małopolską Organizacja Turystyczną rozpoczęła projekt „Oferta uczelni dla transformacji energetycznej w Małopolsce Zachodniej” realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
CEL
Głównym celem projektu jest przygotowanie kompleksowej oferty kształcenia dla lokalnej administracji i kluczowych interesariuszy w kontekście transformacji energetycznej Małopolski Zachodniej.
ODBIORCY
Odbiorcami wsparcia są:
Urzędnicy – rozumiani jako osoby pracujące w sektorze finansów publicznych, w tym:
200 os:
110 kobiet, 90 mężczyzn
DZIAŁANIA:
Zadanie 1. Opracowanie i dostosowanie materiałów dydaktycznych (manuale, zestawy ćwiczeniowe i prezentacje dla wykładowcy i uczestników) na szkolenia z uwzględnieniem Regionalnych Inteligentnych Specjalizacji i transformacji energetycznej.
Zadanie 2. Tutoring indywidualny z ekspertami branżowymi
Zadanie 3. Testowanie opracowanego modelu – szkolenia dla 200 osób prowadzące do nabywania kwalifikacji.
KRYTERIA REKRUTACJI
Kryteria dostępu (obligatoryjne):
Kryteria punktowe (premiujące):
WSPARCIE
Zakres:
– rozumienie dynamiki zmian w otoczeniu społeczno – gospodarczym, w tym na rynku pracy oraz w zakresie potrzeb nieustannego podnoszenia swoich kompetencji
– umiejętność prezentacji swoich poglądów, ich argumentacja w powiązaniu z motywem przewodnim szkolenia
– umiejętność analizy i synety treści
– umiejętność powiązania treści z otoczeniem ekonomicznym i społeczna – kulturowym
CZĘŚĆ II – indywidualne wsparcie – śr. 2h/ os.:
Zakres:
– stan obecny, perspektywy, możliwości rozwoju, zarobki, zatrudnienie w przemyśle kreatywnym
– kierunki szkoleń i edukacji związane z sektorem kreatywnym w województwie małopolskim
– przykładowe narzedzie i technologie wdrażania zrównoważonej turystyki
– oczekiwania pracodawców i przedsiębiorstw z sektora wobec administracji publicznej
a) Analiza strategii marketingowej;
b) Tworzenia treści marketingowych;
c) Opracowywanie materiałów graficznych;
d) Publikowanie treści.
a) Budowanie bazy klientów
b) Prowadzenie procesu obsługi klienta
c) Tworzenie ofert CRM
Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miasta w kontekście Smart City – 40os.(5gr.)x30h:
a) Edukacja dla zrównoważonego rozwoju
b) Dziedzictwo kulturowe i jego ochrona dla zrównoważonego rozwoju
c) Kompetencje społeczeństwa przyszłości w perspektywie przemysłu 4.0
d) Monitorowanie, planowanie i prognozowanie zrównoważonego rozwoju miasta
Kompetencje społeczne: 40os.(4gr.)x20h:
a) Zarządzanie własną energią na wszystkich poziomach
b) Budowanie własnego wizerunku
c) Prowadzenie wystąpień publicznych
d) Identyfikacja i rozwijanie cech lidera
e) Praca zespołowa i zasady wpływania na innych
Techniki sprzedaży: 40os.(5gr.)x 30h.
a) Pozyskanie klientów
b) Prezentacja oferty
c) Negocjacje i zamknięcie sprzedaży
d) Obsługa posprzedażowa
Szkolenie online: ochrona danych osobowych: 200os. (25gr.)x15h
a) Zabezpieczenia i dokumentacja przetwarzania danych
b) Automatyczne przetwarzanie danych
c) Ocena skutków operacji przetwarzania dla ochrony danych
ZAPLANOWANE KLUCZOWE EFEKTY PROJEKTY
Liczba osób dorosłych objętych wsparciem uczelni w zakresie uczenia się przez całe życie – 200 os.
Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ – 180 os.
Projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji, określoną w art. 9 Rozporządzenia ogólnego wszystkie produkty projektu będą dostępne zgodnie z opisanymi standardami (m.in. cyfrowy, szkoleniowy, edukacyjny, promocyjno-informacyjny i architektoniczny.
DZIAŁANIA NA RZECZ WYRÓWNYW. SZANS PŁCI i OzN W REALIZACJI ZADAŃ W PROJEKCIE:
-wsparcie będzie dostępne dla wszystkich UP, bez względu na płeć, sprawność itd.
-stosowanie języka wrażliwego na płeć w dokumentacji
-równy dostęp do wsparcia, motywowanie kobiet
-ze względu na mniejszą liczebność min. we wskaźnikach zagwarantowano liczbę miejsc dla kobiet,
-elastyczny harmonogram, umożliwiający udział kobiet i mężczyzn, godzenie studiów/pracy z życiem prywatnym,
-elastyczne godziny funkcjonowania biura, dostęp dla każdego,
-możliwość odrobienia zajęć w przypadku uzasadnionej nieobecności
-różnorodna tematyka wsparcia: nie tylko dla jednej płci
-forma materiałów dostosowana do płci i niepełnosprawnych
– organizacja pracy umożliwiająca godzenie życia zawodowego i rodzinnego – elastyczne formy zatrudnienia i godziny pracy.
– wybór personelu w oparciu o doświadczenie, kwalifikacje, umiejętności, a nie ze względu na wiek, płeć czy narodowość.
– równy dostęp do zatrudnienia i awansu.
– projektowy zostanie pouczony o obowiązku przestrzegania zasady równości i niedyskryminacji.
– zespół projektowy jest przeszkolony w zakresie równości szans i niedyskryminacji, zapewniony jest dostęp do publikacji na temat równości szans płci.
Wszelkie produkty projektu będą dostępne na każdym etapie, Wnioskodawca deklaruje dostępność wszystkich produktów projektu (które nie zostały uznane za neutralne).
Zakres pełnych informacji i dokumentów dotyczących Zasad równości szans Kobiet i mężczyzn oraz równości szans i niedyskryminacji można znaleźć w linkach poniżej:
Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci o studiach na WSTiE
+48 (33) 87 45 425
szkola@wste.edu.pl
Nr projektu: FERS.01.05-IP.08-0452/23
Wartość Projektu: 1 675 272,00 PLN
Dofinansowanie Projektu z UE: 1 591 272,00 PLN
Okres realizacji projektu: 01.09.2024 – 31.08.2026