Revenue Management w hotelu

WSTiE > Oferta studiów > Kursy i szkolenia > Revenue Management w hotelu

Rozpoczęcie rekrutacji Ciągły nabór
Czas trwania 8 godzin
Tryb kształcenia Stacjonarne lub online
Koszt 2 000 zł

Revenue Management w hotelu - kurs

Revenue Management – dowiedz się jak szybko i efektywnie maksymalizować zyski!

Jeszcze kilka lat temu wielu hotelarz pytało „czym jest Revenue Management”. Dziś pytanie jest inne – jak najskuteczniej wykorzystać tę metodologię by maksymalizować przychody hotelu. Jeśli jesteś jednym z managerów, którzy stoją przed takim właśnie wyzwaniem, to szkolenie jest rozwiązaniem idealnym dla Ciebie.

Program tego w pełni praktycznego kursu został stworzony przez wybitnego managera i eksperta, aby dostarczyć uczestnikom odpowiedzi na najważniejsze wyzwania rynku:

  • czym są i jak wykorzystywać wskaźniki stosowane w RM z uwzględnieniem różnych centrów zysku,
  • jak wykorzystywać RM w procesie zarządzania sprzedażą,
  • jak korzystać z RM projektując strategię i prowadząc dystrybucję w branży hotelarskiej.

Poza solidną porcją rzetelnej wiedzy, posiądziesz szereg praktycznych umiejętności, dzięki czemu już po zakończeniu kursu będziesz potrafił:

  • pozyskiwać i analizować dane niezbędne do potrzeb RM,
  • realizować efektywne strategiei taktyki polityki cenowej,
  • skutecznie wykorzystać nowoczesne narzędzia kontroli warunków sprzedaży.

Zapoznaj się z pełnym programem szkolenia i już dziś przekonaj się, w jaki sposób ta inwestycja może przełożyć się na Twój sukces zawodowy.

Program

Program kursu Revenue Management w hotelu

  1. Specyfika RM a biznes-mix hotelu
  • Czym jest Revenue Management?
  • postCovid biznes-mix
  • Obszary zastosowania RM w hotelu.
  • 5 zasad revenue management.
  • 6 kroków efektywnego Revenue Management.
  • Jak RM wpływa na efektywność Hotelu?
  • Definiowanie strategii RM dla Hotelu.
  • Revenue Management w okresach kryzysu.
  1. Podstawowe definicje RM
  • OCC, ADR, RevPAR, TRevPAR – jak je wyliczać?
  • Stay controls – techniki Revenue Management.
  • Plan stawek.
  • Pricing.
  1. Źródła i analiza danych
  • Jakie dane brać pod uwagę?
  • Skąd pozyskiwać dane? – źródła wewnętrzne i zewnętrzne.
  • Agregowanie i analiza danych z PMS/CRM.
  • Analiza otoczenia konkurencyjnego.
  • Rate shopper na przykładzie OTAInsight – studium przypadku.
  • STR – studium przypadku.
  • Wykorzystanie danych – prognozowanie i optymalizacja.
  1. Pricing
  • Czym jest pricing?
  • Polityka cenowa w odniesieniu do biznes-mixu.
  • Strategie i taktyki pricing.
  • Metody ustalania cen; pozycjonowanie poziomu rack rate.
  • Tworzenie skutecznych promocji.
  1. Narzędzia kontroli warunków sprzedaży
  • Kontrola warunków sprzedaży w praktyce – studium przypadków.
  • Booking window – okno rezerwacji w odniesieniu do biznes mixu.
  • Praca z overbookingiem.
  • Zasada działania Channel Manager.
  • Dobór narzędzi kontroli w zależności od typu obiektu.
  1. Strategie dystrybucyjne
  • Czym jest strategia dystrybucji w Hotelu?
  • eCommerce.
  • Procesy dystrybucji.
  • Kanały dystrybucji produktu hotelarskiego.
  • Direct bookings – jak je zwiększyć?
  • Strategie utrzymywania balansu pomiędzy pośrednikami, a własnymi kanałami Sprzedaży.
  • Szerokość kanału dystrybucji i dobór strategii.

Kadra

Prowadzący szkolenie

Mgr Marcin Ziobro – Absolwent kierunku Turystyka i Rekreacja na krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Wykładowca WSTiE, od niemal 20 lat związany z branżą turystyczną i hotelarstwem (grupa Orbis/Accor, Novotel Kraków City West – kierownik ds. sprzedaży korporacyjnej; dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Vienna International Hotels & Resorts: Andel’s Hotel Cracow i Chopin Hotel Cracow, regionalny dyrektor ds. sprzedaży). W latach 2015-2017 dyrektor sprzedaży i marketingu oraz dyrektor generalny w Hilton Garden Inn Kraków Airport, autor programu działań CSR. W latach 2017-2019 dyrektor butikowego Pałacu Bonerowskiego***** w Krakowie. Od września 2019 Dyrektor Generalny dwóch dużych hoteli i centrum konferencyjnego w Krakowie – Best Western Premier i Best Western Express. Niezależny trener biznesu, autor szkoleń w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju w hotelach. Posiada szerokie doświadczenie w realizacji procesów dydaktycznych jako wykładowca m.in. na studiach podyplomowych Menedżer Hotelu realizowanych przez Wyższą Szkołę Turystyki i Ekologii.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci o studiach na WSTiE

+48 (33) 87 42 080
rekrutacja@wste.edu.pl

Znajdziesz nas na: