Menedżer hotelu

Tryb studiówstudia niestacjonarne – zjazdy sobotnio-niedzielne
Czas trwania2 semestry –198 godzin

Menedżer hotelu - studia podyplomowe w Krakowie

Chcesz zdobyć nowe kompetencje i zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy? Zależy Ci na usprawnieniu działalności Twojego hotelu? A może planujesz założyć własną, hotelową działalność gospodarczą? Wybierz studia podyplomowe MENEDŻER HOTELU i zdobądź kompleksową wiedzę z zakresu zarządzania hotelem!

Studia, rekomendowane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, to dwa semestry pełne konkretnej wiedzy, przekazywanej przez praktyków, specjalizujących się w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w turystyce, automatyzacji marketingu, najnowszych regulacji prawnych, revenue management oraz human resources. Program menedżera hotelu pozwala wypróbować najnowsze narzędzia, zrealizować branżowy networking oraz rozpocząć budowę nowej strategii dla własnego hotelu jeszcze w trakcie zajęć na studiach podyplomowych.

Patronat honorowy

Patronat honorowy

Dziesiątki uczestników poprzednich edycji studiów doceniły program menedżera hotelu za:

  • zajęcia bazujące na innowacyjnym, w pełni praktycznym programie,
  • dyplom najlepszej uczelni turystycznej w Polsce, cieszącej się niesłabnącym zainteresowaniem polskich managerów,
  • mentoring ekspertów-praktyków z branży hotelowej,
  • małe grupy i warsztatową formułę zajęć, pozwalającą wypróbować najnowsze narzędzia,
  • zajęcia w samym centrum Krakowa.

Studia podyplomowe menedżer hotelu – dla kogo?

Studia podyplomowe Menedżer Hotelu skierowane są do obecnych i przyszłych przedstawicieli kadry zarządzającej:

  • menedżerów zatrudnionych w branży, zainteresowanych poszerzeniem kwalifikacji i aktualizacją wiedzy oraz dalszym rozwojem kompetencji zawodowych,
  • osób zainteresowanych uzyskaniem nowych kwalifikacji, niezbędnych do podjęcia obowiązków zawodowych w branży,
  • osób planujących prowadzić własną działalność gospodarczą.

Studia podyplomowe Menedżer hotelu – odpowiedź na nowe trendy i wyzwania w branży

Wzrost znaczenia nowych technologii, green tourism, w pełni spersonalizowana obsługa gości – to tylko niektóre ze zjawisk, które coraz silniej wpływają na kształt branży hotelarskiej. Dla turystyki, która odradza się niczym feniks z popiołów, oznacza to nowe szanse – ale także wyzwania. Jak bowiem sprostać oczekiwaniom gości? Jak zwiększyć efektywność i jakość oferty? Jak zarządzać hotelem w dobie kryzysu energetycznego? Odpowiedzi na te pytania czekają na uczestników innowacyjnych studiów podyplomowych, które ruszają w Krakowie już 19 listopada.

Menedżer Hotelu to program realizowany już po raz 9. przed ekspertów-praktyków, współpracujących z Wyższą Szkołą Turystyki i Ekologii. Uczestnicy edycji będą mieli okazję zrealizować w pełni praktyczny program, zwiększający kompetencje zarządcze we wszystkich obszarach operacyjnych. Zajęcia, przygotowane wspólnie z liderami branży turystycznej, zostały uzupełnione także o nowe elementy, które pozwolą hotelarzom efektywniej odpowiadać na trendy i ewolucję branży. Podczas zajęć rozwijane będą kompetencje z zakresu nowoczesnych metod i technik zarządzania hotelem, prowadzenia nowoczesnej placówki w szerokim zakresie usług, a także umiejętności analizy rynku. Nie zabraknie praktycznych warsztatów, dotyczących organizacji sprzedaży i umiejętności profesjonalnej obsługi klienta, a także solidnej wiedzy teoretycznej (podstawy inwestowania w hotelarstwo oraz wiedza z zakresu prawa w hotelarstwie).

Dwusemestralny program managerski, oferowany przez w WSTiE, od lat pozostaje liderem edukacji podyplomowej w obszarze hotelarstwa. Dziesiątki zadowolonych absolwentów to rezultat współpracy z kadrą ekspertów-praktyków oraz dostępu do rynkowego programu biznesowego. Uczestnicy 9. edycji – poza rozwojem kluczowych i klasycznych kompetencji zarządczych – będą mieli okazję dowiedzieć się także jak przygotować swoje obiekty do nowych wyzwań: niezbędnej informatyzacji czy rozwijania oferty w duchu green tourism. Forma warsztatowa, analiza case studies oraz praca nad realnymi projektami uzupełniona zostanie zawodowym networkingiem oraz indywidualnym rozwojem kompetencji pod okiem mentorów. Wśród wykładowców są tacy eksperci jak: Ireneusz Węgłowski, Janusz Mitulski, Bartłomiej Walas, Marcin Ziobro, Andrzej Przeniosło, Agnieszka Kasprzak, Dorota Malinowska, Tomasz Schweda, Arkadiusz Dawidowski, Wiktor Siegel, Joanna Kulesza oraz Anna Jędrocha.

Studia co roku wybierane są przez praktyków z całej Polski. Zajęcia odbywają się w ścisłym centrum Krakowa. Ze względu na oferowaną jakość oraz wartość dodaną, program po raz kolejny objęty został patronatem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która oferuje także specjalny rabat dla swoich członków.

Program

Ile trwa program Menedżera hotelu?

Program menedżera hotelu to 198 godzin (2 semestry)

Program jest realizowany w trakcie 10 zjazdów weekendowych w następujących terminach: 19-20.11, 10-11.12.2022, 14-15.01, 28-29.01, 11-12.02, 11-12.03, 25-26.03, 15-16.04, 13-14.05, 03-04.06.2023. W trakcie dwóch semestrów słuchacze będą mieli okazję zrealizować w pełni praktyczny program, zwiększający kompetencje zarządcze we wszystkich obszarach operacyjnych. Zajęcia, przygotowane wspólnie z liderami branży turystycznej, zostały uzupełnione także o nowe elementy, które pozwolą hotelarzom efektywniej odpowiadać na trendy i bieżące wyzwania.

Przedmioty realizowane na studiach Menadżer Hotelu:

  • Zarządzanie procesem inwestycyjnym w branży hotelarskiej,
  • Systemy hotelowe i modele zarządzania,
  • Uwarunkowania prawne w hotelarstwie,
  • Zarządzanie budynkiem,
  • Zasoby ludzkie,
  • Organizacja pionów operacyjnych (Rooms Division – Front Office + Housekeeping),
  • Zarządzanie gastronomią hotelową,
  • Komunikacja marketingowa,
  • Sprzedaż i dystrybucja,
  • Organizacja wydarzeń przemysłu spotkań,
  • Zarządzanie ceną (Revenue Management),
  • Organizacja i zarządzanie strefą spa&wellness,
  • Rachunkowość zarządcza,
  • Informatyzacja i robotyzacja.

Jak wygląda program Menedżera hotelu?

W pełni praktyczny program, stworzony i realizowany przez ekspertów branży hotelowej, oferuje wszystko, czego potrzebuje nowoczesny menedżer hotelarstwa:

  • wiedza z zakresu nowoczesnych metod i technik zarządzania hotelem,
  • profesjonalne wykonywanie funkcji menedżera w hotelu,
  • umiejętności samodzielnego prowadzenia nowoczesnej placówki hotelowej w szerokim zakresie usług,
  • podniesienie kompetencji zarządzających,
  • umiejętność analizy rynku hotelarskiego,
  • organizacja sprzedaży,
  • umiejętność profesjonalnej obsługi klienta,
  • podstawy inwestowania w hotelarstwo,
  • wiedza z zakresu prawa w hotelarstwie.

Wszystkie zajęcia prowadzą eksperci-praktycy branży hotelowej. Uczestnicy studiów mają możliwość czerpania z ich doświadczeń, a także konsultowania własnych strategii i projektów, realizowanych w życiu zawodowym.

Zobacz jak wyglądają zajęcia z naszymi ekspertami:

Kwalfikacje

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Zajęcia odbywają się w samym sercu Krakowa – ul. Basztowa 25. Forma warsztatowa, analiza case studies oraz praca nad realnymi projektami uzupełniona będzie indywidualnym rozwojem kompetencji pod okiem mentorów. Ze względu na oferowaną jakość oraz wartość dodaną, program co roku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich managerów.

Zobacz, jak przedstawiciele branży hotelowej oceniają program menedżera hotelu:

Kadra prowadzących 

Poznaj kadrę na kierunku Menedżer hotelu

Bartłomiej Walas

Dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji WSTiE. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie i Instytutu Studiów Wyższych nad Turystyką na Sorbonie, doktor nauk o kulturze fizycznej, specjalista w zakresie polityki turystycznej i marketingu turystycznego. Pracę naukowo-dydaktyczną łączył z praktyką gospodarki turystycznej na kierowniczych stanowiskach w Oddziale Instytutu Turystyki oraz Krakowskim Przedsiębiorstwie Turystycznym Wawel-Tourist. Od 1996 roku związany z Urzędem Kultury Fizycznej i Turystyki, a następnie Polską Organizacją Turystyczną, piastując w latach 1996-2008 stanowisko dyrektora Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Polski na rynku francuskim. W latach 2008-2017 pełnił funkcję wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, odpowiadając za strategię i promocję na rynkach zagranicznych. Prowadzi liczne wykłady monograficzne i szkolenia z zakresu marketingu terytorialnego. Autor koncepcji Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020 oraz między innymi strategii marki Polish Prestige Hotels&Resorts. Członek Rady Społecznej przy Ministrze Sportu i Turystyki I kadencji. Członek Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

STUDIA MBA, HOTELARSTWO

Janusz Mitulski

Starszy Dyrektor ds. Rozwoju sieci Marriott International, odpowiedzialny za rozwój sieci na obszarze Europy Środkowo – Wschodniej, Krajów Bałtyckich oraz Ukrainy. W 2015 roku przeszedł do Mariott International z firmy doradczej Horwath HTL Polska, gdzie przez ponad pięć lat był partnerem i szefem w zespole doradztwa hotelowego i turystycznego. W tym okresie zaangażowany był w blisko 200 projektów – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach naszego regionu. Zanim rozpoczął pracę w konsultingu, pracował w sieci Qubus Hotel. Był tam m.in. dyrektorem dwóch hoteli, a następnie przez ponad pięć lat dyrektorem sprzedaży i marketingu całej sieci w Polsce. Przez wiele lat był wiceprezesem, a następnie członkiem Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz trenerem Akademii Hotelarza. Współautor Hotel Guidebook oraz konferencji Hotel Trends Poland & CEE, wykładowca akademicki. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, a także członek międzynarodowej organizacji zawodowej The Royal Institution of Chartered Surveyors (MRICS).

Ireneusz Węgłowski

Starszy Dyrektor ds. Rozwoju sieci Marriott International, odpowiedzialny za rozwój sieci na obszarze Europy Środkowo – Wschodniej, Krajów Bałtyckich oraz Ukrainy. W 2015 roku przeszedł do Mariott International z firmy doradczej Horwath HTL Polska, gdzie przez ponad pięć lat był partnerem i szefem w zespole doradztwa hotelowego i turystycznego. W tym okresie zaangażowany był w blisko 200 projektów – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach naszego regionu. Zanim rozpoczął pracę w konsultingu, pracował w sieci Qubus Hotel. Był tam m.in. dyrektorem dwóch hoteli, a następnie przez ponad pięć lat dyrektorem sprzedaży i marketingu całej sieci w Polsce. Przez wiele lat był wiceprezesem, a następnie członkiem Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego oraz trenerem Akademii Hotelarza. Współautor Hotel Guidebook oraz konferencji Hotel Trends Poland & CEE, wykładowca akademicki. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, a także członek międzynarodowej organizacji zawodowej The Royal Institution of Chartered Surveyors (MRICS).

Absolwenci 8. Edycji studiów podyplomowych Menedżer Hotelu odebrali dyplomy!

Po dwóch semestrach pełnych praktycznych zajęć i zawodowego networkingu grupa managerów odebrała zasłużone gratulacje. Poza prestiżowymi dyplomami, które wręczyli dr B. Walas, prof. WSTiE oraz dr M. Nocoń, prof. WSTiE, otrzymali coś jeszcze: szansę na kontynuację studiów na poziomie MBA.

Ósma edycja innowacyjnych studiów branżowych dla kadry zarządzającej była wyjątkowa – i to nie tylko dlatego, że była pierwszą po COVID-19, która odbyła się w pełnej formie stacjonarnej. Wykładowcy, będący wybitnymi praktykami w swoich dziedzinach, byli pod wrażeniem wiedzy oraz zaangażowania tegorocznych słuchaczy. Znaleźli się wśród nich managerowie każdego szczebla, realizujący się zawodowo w różnych częściach Polski. Warto podkreślić, że po raz pierwszy absolwenci Menedżera hotelu uzyskali kwalifikację na poziomie 6 Polskiej Ramy Kwalifikacji, włączoną do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji. Poziom PRK umieszczony na dyplomie jest powszechnie akceptowanym symbolem jakości w Polsce i za granicą.

Nawiązane kontakty już teraz zaowocowały wspólnymi projektami, a zdobyta wiedza dodała słuchaczom odwagi w sięganiu po ambitne cele. Wśród nich znajdzie się bez wątpienia ten związany z dalszym rozwojem kompetencji. Dziekan dr B. Walas, prof. WSTiE ogłosił bowiem, że kolejna edycja studiów odbędzie się w nowej formule – MBA. Roczniki, które już ukończyły studia w dotychczasowym trybie, będą mogły uzupełnić program o 3. semestr (100 godzin), zawierający bloki związane m.in. z zarządzaniem strategicznym w hotelarstwie. Więcej informacji już wkrótce na stronie www.wste.edu.pl

Jeszcze raz gratulujemy i życzymy wielu dalszych sukcesów!

Inne kierunki menedżerskich studiów podyplomowych

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, opowiemy Ci o studiach na WSTiE

+48 (33) 87 42 080
rekrutacja@wste.edu.pl

Znajdziesz nas na: