...

Partnerzy

Partnerzy z obszaru wysokich technologii

 

Fideltronik

fideltronicFirma FIDELTRONIK została założona w 1986 r. Przez pierwsze trzy lata działalności zajmowała się projektowaniem i produkcją zaawansowanych systemów pomiarowych dla aplikacji wykorzystywanych w środowisku akademickim. W 1989 r. firma uruchomiła działalność zorientowaną na projektowanie i wytwarzanie zasilaczy awaryjnych typu UPS. Na bazie osiąganych sukcesów w kolejnych latach  możliwe było uruchomienie cyklu produkcyjnego podzespołów elektronicznych na zasadzie outsourcingu dla polskich odbiorców, m. in. dla Optimus IC (obecnie Novitus). Był to kolejny krok w rozwoju firmy, który zaowocował zainteresowaniem ze strony klientów zagranicznych i podjęciem współpracy z brytyjską firmą SEVCON. Od 2003 roku firma znajduje się na drodze niezwykle dynamicznego wzrostu. Ekspansja asortymentowa spowodowała konieczność przekształcenia przedsiębiorstwa w grupęzrzeszającą w chwili obecnej pięć spółek. Po 35 latach działalności Fideltronik jest ekspertem, któremu zaufały takie firmy, jak ABB, Philips, Bosch i Ascom. Od kilku lat intensywnie pracuje nad innowacyjnymi projektami z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), Internetu Rzeczy (IoT), automatyki i robotyki przemysłowej. Firma ciągle udoskonala ofertę własnych urządzeń, ciągle rozbudowuje powierzchnię zakładu produkcyjnego w Suchej Beskidzkiej oraz otwiera się na kolejne rynki zagraniczne. Dziś zatrudnia ponad dwa tysiące pracowników, kilkuset inżynierów i obsługuje wiele firm w zakresie produkcji komponentów do urządzeń elektronicznych.

 

ESC S.A.

partner wstieESC S.A. powstała w 1992 roku w Krakowie. Przedmiotem działalności firmy  jest szeroko rozumiana obsługa informatyczna przedsiębiorstw, urzędów, uczelni i innych organizacji. Od wielu lat specjalizuje się w instalacji i administracji sieci komputerowych, instaluje i wdraża programy do zarządzania przedsiębiorstwem lub dowolną organizacją. Zajmuje się audytem zasobów informatycznych, dba także o bezpieczeństwo danych swoich klientów. W skład zespołu firmy wchodzą  specjaliści z różnych dziedzin informatykiWieloletnie doświadczenie na rynku komputerowym  oraz rzetelna wiedza pozwalają także na świadczenie usług doradczych i szkoleniowych dotyczących informatyzacji przedsiębiorstw i instytucji oraz zarządzania organizacją korzystającą z nowoczesnych technologii. ESC S.A. zajmuje się także  sprzedażą i obsługą urządzeń fiskalnych  oraz  projektowaniem i wdrażaniem sklepowych i restauracyjnych  systemów obsługi klienta. Ważnym i dynamicznie rozwijającym się obszarem firmy jest dział systemów internetowych. Główne działania i projekty koncentrują się na tworzeniu stron i aplikacji internetowych oraz systemów dostępowych z wykorzystaniem hurtowni danych. Wykorzystując autorski mechanizm CMS,  ESC S.A. zajmuje się także integracją systemów do zarządzania przedsiębiorstwem z Internetem.

 

Independent Digital Sp. z o.o.

Powstała w 2002 roku firma Independent Digital jest największym w Polsce niezależnym agregatorem treści cyfrowych. Spółka działa w branży muzycznej i telekomunikacyjnej. Współpracuje z ponad 700 wytwórnimi muzycznymi i artystami, głównie z Polski, Włoch, Niemiec i USA. Firma dostarcza muzykę bezpośrednio do iTunes, Apple Music, Spotify, Amazon, Google, Pandora, Tidal, Deezer i wielu innych serwisów z całego świata. Independent Digital ma realny wpływ na lepszą ekspozycję treści, dzięki czemu artyści, z którymi współpracują, docierają do szerokiego grona odbiorców. Independent Digital współpracuje w modelu 360˚, co oznacza, że oprócz technicznej obsługi dostaw oferuje dodatkowe usługi związane z optymalizacją i promocją dostarczanych treści. Posiada również największą muzyczną sieć MCN (multi-channel network) w Polsce oraz jedną z największych w Europie. Ponadto współpracuje z  sieciami niemuzycznymi, dzięki czemu może zaoferować interesujące rozwiązania promocyjne oparte na współpracy muzyków z YouTube’rami. Na ofertę Independent Digital składa się dystrybucja cyfrowa muzyki oraz promocja muzyki w internecie, w modelach streaming i download, w takich serwisach, jak Spotify, Apple Music, Tidal, Amazon, Pandora i wielu innych. Firma reprezentuje zarówno polski, jak i zagraniczny katalog audiobooków, który poszerza się z dnia na dzień. Realizuje także kompleksowy serwis muzyczny w zakresie selekcji, wyszukiwania i dostarczania utworów muzycznych do produkcji reklamowych oraz telewizyjnych.

 

Core Logic Sp. z o.o.

Firma tworzy najwyższej jakości rozwiązania informatyczne, wyspecjalizowany we wsparciu dla biznesu. Została założona w 2005 roku, a nazwa nawiązuje do fundamentalnej logiki, według której połączenie dynamicznego działania, wydajności oraz estetyczności szaty graficznej tworzonych systemów pozwala osiągnąć pełną satysfakcję i spełnienie założeń biznesowych partnerów. Core Logic   dostarcza systemy middleware w Java EE, bazy danych, ESB, aplikacje webowe i mobilne. Core Logic  z powodzeniem tworzy oprogramowanie dla wsparcia wielkich przedsiębiorstw – często globalnych – z takich sektorów, jak: bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, przemysł paliwowy, handel detaliczny, media i przemysł spożywczy. Core Logic odpowiada za całościowe zarządzanie Grupą Kapitałową, skupiającą dwie spółki: Cherry Pick istniejącą od 2009 r. oraz niedawno powstałą Coders’ Team. Zespół firmy składa się z osób posiadających wieloletnie doświadczenie w branży IT oraz ludzi młodych, pełnych energii, ze świeżym spojrzeniem na realizowane zadania. Dla klientów tworzone są w pełni profesjonalne nowatorskie projekty wykorzystujące w tym celu nowoczesne techniki programowania, umożliwiające uzyskanie satysfakcjonujących efektów.

 

Agileo.IT Sp. z o.o.

Agileo.IT to grupa ekspertów, która od 2012 roku jako jedna z niewielu firm na polskim rynku skutecznie łączy kompetencje w zakresie bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, audytów i outsourcingu ze świadczeniem usług informatycznych. Realizuje projekty doradcze z obszaru infrastruktury IT: teleinformatyczne, projektowanie i wdrażanie sieci informatycznych, inżynieria oprogramowania. Agileo.IT jest punktem weryfikacji tożsamości dla Centrum Certyfikacji EUROCERT (kwalifikowany podpis elektroniczny). Jednym z produktów, który powstał z połączenia kompetencji oraz doświadczenia w zakresie świadczenia usług informatycznych oraz z obszaru ochrony danych osobowych, jest ABIsite – autorski systemem służący nadzorowaniu i utrzymywaniu procesu ochrony danych osobowych poprzez prowadzenie ewidencji, rejestrów lokalnych, obsługi zgłaszanych incydentów oraz nadzorowania przepływu i wymiany informacji. Misją firmy jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa biznesowego organizacji za pomocą zaawansowanych technologii IT oraz specjalistycznych usług z zakresu ochrony systemów informatycznych i zarządzania bezpieczeństwem informacji.

 

SDA Sp. z o.o.

Software Development Academy jest największą akademią programowania w Europie Środkowo-Wschodniej. Historia Akademii sięga 2013 r. Jej misją jest przede wszystkim kształcenie kadr dla branży IT. Dzięki rosnącej liczbie wakatów na stanowiskach programistycznych w całej Europie w 2017 roku firma rozpoczęła działalność w Rumunii, Estonii i na Litwie. W kolejnych latach SDA kontynuowała ekspansje w kolejnych państwach europejskich. Obecnie firma działa w 11 krajach. Przez ten czas zbudowała globalną społeczność, która sięga od Europy po Azję. Spółka pod nazwą Software Development Academy uczy programowania od 2015 r.  SDA to grupa pasjonatów z wieloletnią praktyką w komercyjnych projektach IT. Jej instruktorzy są nie tylko teoretykami, ale również prowadzą swoje kursy na podstawie własnych doświadczeń z branży. Swoją wiedzę przekazują z pasją, pomagając kursantom w ich osobistym i zawodowym rozwoju. SDA ma ambitne plany wejścia na rynki kolejnych państw w Europie i na bliskim Wschodzie.

 

PC Land

Firma PC Land działa na rynku od  2002 r. i specjalizuje się w realizacji szeroko pojętych usług informatycznych dla klientów instytucjonalnych, urzędów, firm oraz klientów indywidualnych. Specjalizuje się głównie w sprzedaży sprzętu komputerowego oraz notebooków, podzespołów komputerowych, kas i drukarek fiskalnych, materiałów eksploatacyjnych do drukarek, aparatów cyfrowych, nawigacji satelitarnej GPS. W ramach działalności firma prowadzi profesjonalny serwis komputerów, notebooków i urządzeń biurowych. Zajmuje się także zakładaniem sieci komputerowych i instalacją monitoringu. Celem firmy jest kompleksowa obsługa firm w zakresie zaopatrzenia w sprzęt komputerowy, peryferia, materiały eksploatacyjne do drukarek oraz serwis komputerowy. PC LAND współpracuje z wiodącymi dystrybutorami i hurtowniami sprzętu komputerowego w Polsce, korzystając z ich bogatego doświadczenia oraz wsparcia technicznego, dzięki czemu oferuje obszerną gamę sprzętu, akcesoria komputerowe i oprogramowanie.

 

Cherry Pick

Cherry Pick Sp. z o.o. to firma, której działalność związana jest z oprogramowaniem. Powstała w 2009 r. i zajmuje się przede wszystkim tworzeniem zaawansowanych i profesjonalnych aplikacji na systemy Android, iOS oraz Windows Phone. Specjalizuje się także w dostarczaniu na rynek rozwiązań SOA, które napędzają sukces przedsiębiorców. Cherry Pick jako główną technologię serwerową używa Java Enterprise Edition i posiada jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w Polsce pod względem aplikacji biznesowych i finansowych. Firma szczególną wagę przywiązuje do modelowania, architektury i dokumentacji, aby budować systemy IT, które w najlepszy możliwy sposób wspierają rozwój biznesu.

 

WebCamera Media Sp. z o.o.

Serwis webcamera.pl to miejsce, gdzie można znaleźć obrazy i transmisje na żywo z najciekawszych miejsc w Polsce. WebCamera jest firmą, która oprócz serwisu internetowego świadczy usługi dla biznesu, oferując transmisje wideo na żywo z dowolnego obiektu. Proponowane przez firmę  nowoczesne rozwiązania dedykowane są dla takich działalności, jak: stacje narciarskie, hotele, parki rozrywki czy ośrodki wypoczynkowe. WebCamera  realizuje także wsparcie techniczne i prowadzi szeroką działalność reklamową w obszarze promocji miejsc i lokali.

Partnerzy z obszaru wsparcia i rozwoju sektora turystycznego

 

Małopolska Organizacja Turystyczna

Organizacja zajmuje się przede wszystkim kreowaniem i promowaniem atrakcyjnego wizerunku Krakowa i Małopolski na krajowych i zagranicznych rynkach turystycznych.  Wspiera rozwój turystyki zgodnie ze strategią rozwoju regionu.  Integruje środowiska turystyczne poprzez współpracę sektora publicznego z niepublicznym sektorem gospodarki turystycznej i stowarzyszeniami związanymi z turystyką, jak również innymi organizacjami i przedsiębiorcami. Zajmuje się zarządzaniem regionalnym systemem informacji turystycznej i prowadzeniem informacji o ofercie turystycznej regionu. Ponadto  stwarza warunki do powstawania, rozwoju i promocji produktów turystycznych w Małopolsce. Zajmuje się także organizacją i koordynacją działań w zakresie planowania i realizacji imprez turystycznych. Inicjuje, opiniuje i wspomaga plany rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej,  podnosi kwalifikacje zawodowe kadr turystycznych, prowadzi badania marketingowe, analizy i monitoring w zakresie turystyki.

Wśród członków MOT znajdują się m.in. powiaty, miasta i gminy z obszaru województwa małopolskiego, biura podróży i hotele, szkoły wyższe, fundacje, stowarzyszenia i instytucje działające w obszarze sektora turystycznego.

 

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelowego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz Unii Europejskiej. Izba lobbuje na rzecz tworzenia sprzyjających warunków rozwoju gospodarczego hotelarstwa i gastronomii oraz wspiera inicjatywy gospodarcze i prawne swoich członów. Aktywnie uczestniczy w tworzeniu regulacji prawnych dotyczących sektora hotelarsko-gastronomicznego. Kształtuje i upowszechnia zasady etyki w działalności gospodarczej poprzez opracowywanie i doskonalenie norm rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu. IGHP rozwija również działalność edukacyjną, organizując specjalistyczne kampanie i programy szkoleniowe z kluczowych dla hotelarzy zagadnień operacyjnych i prawnych. Swoje cele osiąga poprzez delegowanie swoich przedstawicieli do uczestniczenia w pracach instytucji doradczo-opiniodawczych, działających przy organach administracji państwowej oraz Sejmu i Senatu RP, w sprawach działalności gospodarczej branży hotelarsko-gastronomicznej.

 

Krakowska Izba Turystyki

Krakowska Izba Turystyki zrzesza na zasadach dobrowolności blisko 200 podmiotów gospodarczych działających w branży turystycznej. Jest organizacją skupiającą podmioty gospodarcze i inne firmy działające na rzecz obsługi ruchu turystycznego. Wspiera i doradza swoim członkom, a przynależność do niej jest rekomendacją rzetelności. Jest inicjatorem wielu ważnych działań branżowych, m.in. giełd turystycznych, które były kontynuowane jako Krakowski Salon Turystyczny. Działalność Krakowskiej Izby Turystyki koncentruje się głównie na współdziałaniu z organami władzy rządowej, samorządowej i lokalnej w zakresie tworzenia warunków dla rozwoju turystyki w Krakowie i regionie małopolskim. Dba o stwarzanie warunków do rozwoju i podnoszenia standardu usług turystycznych, kształtowania wizerunku turystycznego regionu oraz promocji Krakowa i regionu poprzez udział w targach krajowych i zagranicznych. Zajmuje się także opiniowaniem projektów aktów prawnych i rozwiązań dotyczących gospodarki turystycznej, rozstrzygania sporów członków Krakowskiej Izby Turystyki w drodze postępowania pojednawczego oraz współpracy z mediami w celu właściwego kreowania wizerunku turystyki.

Partnerzy z obszaru wsparcia i rozwoju społeczno-gospodarczego

 

Fundacja VCC

Fundacja VCC prowadzi działania badawczo-rozwojowe w zakresie kształcenia zawodowego oraz transferu wiedzy i innowacji z wykorzystaniem zasobów kapitału intelektualnego. Działalność Fundacji VCC koncentruje się wokół teoretycznych i metodologicznych aspektów ustawicznego kształcenia zawodowego oraz potwierdzania kwalifikacji zawodowych, szczególnie w systemie pozaformalnym i nieformalnym. Głównymi zadaniami Fundacji VCC są: obserwacja i analiza trendów i zmian zachodzących na rynku pracy, testowanie i implementacja nowych rozwiązań w zakresie kształcenia zawodowego, wskazywanie kierunków i metod kształcenia zawodowego w systemie pozaformalnym i nieformalnym, badanie zapotrzebowania na określone kwalifikacje oraz promocja uczenia się przez całe życie. Wynikiem prac Fundacji jest jednolity system kształcenia i potwierdzania kwalifikacji zawodowych – system VCC (Vocational Competence Certificate), którego Fundacja jest właścicielem i operatorem. 

 

Top Focus

Top Focus jest nowoczesnym centrum szkoleniowym działającym od 2013 roku. Oferuje wielowymiarowe usługi m.in. w zakresie specjalistycznych szkoleń i doradztwa. Top Focus to również agencja zatrudnienia i autoryzowane Centrum Egzaminacyjne CERTIPORT. Poprzez doradztwo i szkolenia wspiera merytorycznie firmy, które zatrudniają lub chcą zatrudnić osoby niepełnosprawne. Szkoli pracowników instytucji, które obsługują osoby niepełnosprawne. Współpracuje  z samorządami, organizacjami oraz światem biznesu, by tworzyć przyjazne otoczenie dla pracodawcy i pracowników, a prowadzenie biznesu przez niepełnosprawnych było łatwiejsze i bardziej efektywne. Eksperci firmy pomagają w rozwoju kadr, doskonaleniu zespołów firm oraz instytucji. Top Focus to także miejsce spotkań biznesowych, konsultacji  i konferencji. Jednym z obszarów działań firmy jest również prowadzanie audytów dostępności cyfrowej z zakresu wytycznych WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) oraz tworzenie nowoczesnych stron www, które spełniają najwyższe standardy. Usługi Top Focus zostały doceniane przez takich partnerów biznesowych, jak m.in. Wojewódzkie Urzędy Pracy, Urzędy Marszałkowskie, liczne urzędy miast, jednostki MOPR i PCPR w całym kraju oraz szkoły i uczelnie wyższe.

 

Grupa Gumułka – Euroedukacja Sp. z o.o.

Grupa Gumułka to jedna z największych i najstarszych na Śląsku firm świadczących usługi doradcze oraz outsourcingowe, obejmujące m.in. audyty, pozyskiwanie funduszy europejskich, ewaluację, doradztwo prawne i podatkowe, rachunkowość, wyceny i analizy. Swoją ofertę firma kieruje do sektora nauki, zdrowia, administracji publicznej, spółdzielni, przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych. Początkowo obszarem działalności było świadczenie usług doradztwa podatkowego oraz księgowości. Wraz z rozwojem firmy poszerzony został wachlarz działalności o audyt wewnętrzny i finansowy, rachubę wynagrodzeń oraz fundusze unijne w aspekcie ich pozyskiwania, rozliczania i ewaluacji.

 

Greenfield Consulting Sp. z o.o.

Greenfield Consulting jest wiodącym w Polsce Południowej przedsiębiorstwem działającym w branży szkoleniowo-doradczej. Firma oferuje szkolenia w zakresie m.in. zarządzania, sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, logistyki, rozwoju kompetencji osobistych pracownika oraz szkolenia zawodowe prowadzące do zdobycia konkretnych umiejętności i kompetencji zawodowych. Realizuje doradztwo biznesowe skoncentrowane przede wszystkim na obszarach zarządzania produkcją, sprzedażą, zmianą, budowania przewagi konkurencyjnej, budowania skutecznych zespołów czy też pozyskiwania środków zewnętrznych, w tym funduszy unijnych. Firma zajmuje się także przygotowywaniem biznes planów i studiów wykonalności. Realizuje wszechstronne wsparcie prawne na rzecz przedsiębiorców. Zajmuje się organizacją i prowadzeniem różnego rodzaju eventów, imprez  i konferencji, zapewniając klientom w tym zakresie indywidualną i kompleksową obsługę.

 

Instytut Doradztwa Sp. z o.o.

Instytut Doradztwa Sp. z o.o. jest instytucją powstałą w 2004 r. Od wielu lat organizuje specjalistyczne szkolenia techniczne i świadczy usługi doradcze dla firm sektora MŚP. Jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego, która posiada  akredytację  Urzędu  Dozoru Technicznego w zakresie organizowania kursów zawodowych  z odnawialnych źródeł energii. Kursy adresowane są do firm, instytucji, szkół oraz osób indywidualnych pragnących poszerzać swoją wiedzę i kompetencje w zakresie umiejętności technicznych, uprawnień zawodowych, energetycznych i in. Instytut jest koordynatorem Klastra Zrównoważona Infrastruktura, uznanego w 2016 r. oraz ponownie w 2019 r. za Krajowy Klaster Kluczowy, jako jeden z kilkunastu klastrów w Polsce. W tym zakresie Instytut Doradztwa zajmuje się wdrażaniem wyników prac badawczo-rozwojowych oraz dostarczaniem  do biznesu rozwiązań przydatnych w obszarach związanych z branżą budowlaną, informatyczną i automatyki przemysłowej.

 

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego działa od 2008 roku i skupia 95 instytucji rynku pracy, edukacji i szkoleń. Są wśród nich instytucje publiczne i prywatne, m.in. szkoły, centra kształcenia praktycznego, centra kształcenia ustawicznego, uczelnie, firmy szkoleniowe, związki pracodawców, fundacje, stowarzyszenia, biblioteki, muzea, centra kultury, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, powiatowe urzędy pracy, a także Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. Główne cele Partnerstwa to m.in. wsparcie regionalnej polityki kształcenia ustawicznego, rozwój współpracy instytucji zaangażowanych w jej realizację, promocja wśród mieszkańców postawy otwartej na rozwój i uczenie się przez całe życie, zapewnienie wysokiej jakości zasobów ludzkich dla konkurencyjnej i innowacyjnej gospodarki Małopolski, stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju mieszkańca Małopolski „uczącego się przez całe życie”, zapewnienie komplementarności działań podejmowanych przez różne instytucje zmierzające do optymalizacji wykorzystania dostępnych środków. Partnerstwo stawia na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz dobrych praktyk z instytucjami krajowymi i zagranicznymi. Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego, zdaniem Partnerów, spełnia zasadę 4i, czyli daje informację, inspiruje, wyzwala inicjatywę i innowacyjność.

 

Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji

Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji jest dynamicznie rozwijającą się organizacją pozarządową, funkcjonującą w obszarze innowacji, edukacji, przedsiębiorczości i ekologii.
Projekty realizowane przez FERI wspomagają tworzenie się społeczeństwa informacyjnego poprzez zapewnienie m.in. powszechnego dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Ponadto fundacja wspiera podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa poprzez działania z zakresu edukacji ekologicznej. Misją Fundacji Edukacji Rozwoju i Innowacji jest wzmacnianie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wyrównywanie szans rozwoju indywidualnego oraz wspieranie gospodarki wolnorynkowej. Zwiększenie aktywności obywatelskiej jest głównym zadaniem, jakie stawia sobie fundacja. Wiedząc, że  świadome i obywatelskie społeczeństwo ma swoje źródło w dobrze ugruntowanej wiedzy, fundacja szczególnie aktywnie włącza się w wyrównywanie szans edukacyjnych wśród dzieci i młodzieży.

 

Lokalna Grupa Działania „Podbabiogórze”

Lokalna Grupą Działania „Podbabiogórze” powstała w 2006 roku. Stowarzyszenie LGD „Podbabiogórze” obejmuje swoim działaniem obszar ośmiu gmin leżących u podnóża Babiej Góry: Budzów, Bystra-Sidzina, Jordanów, Maków Podhalański, Stryszawa, Sucha Beskidzka, Zawoja, Zembrzyce oraz miasto Jordanów. Stowarzyszenie jest partnerstwem trójsektorowym, składającym się z przedstawicieli władz publicznych, lokalnych partnerów społecznych i gospodarczych oraz mieszkańców. Ma na celu działanie na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, a w szczególności: realizację Strategii Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność, wspieranie działań na rzecz realizacji strategii dla obszaru LGD, promocję obszarów wiejskich i mobilizowanie ludności do wzięcia aktywnego udziału w procesie rozwoju tych  obszarów, a także upowszechnianie i wymianę informacji o inicjatywach związanych z aktywizacją ludności na tych obszarach. Stowarzyszenie, działając na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, uwzględnia ochronę i promocję środowiska naturalnego, krajobrazu i zasobów historyczno-kulturowych, rozwój turystyki, działania edukacyjne oraz popularyzację i rozwój produkcji wyrobów regionalnych.

 

Fundacja Edukacja Zdrowie Rozwój

Fundacja Edukacja Zdrowie Rozwój wyrosła na bazie doświadczeń Fundacji Spółdzielczy Fundusz Oświaty Wiejskiej działającej w Suchej Beskidzkiej od 1991 r., a której  celem było działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju małych miast i wsi oraz promocja rozwoju społeczno-ekonomicznego tych obszarów. Instytucja podejmowała szereg przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym,  społecznym,  kulturalnym i gospodarczym oraz wspierała współpracę regionalną i ponadregionalną w tym zakresie. Miała duże doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji projektów ze środków UE. Prowadziła działalność szkoleniową w formie kształcenia ustawicznego dla różnych grup zawodowych, w tym dla nauczycieli i kadr oświatowych, organizowała kursy, seminaria i konsultacje dla przedsiębiorców, podejmowała inicjatywy edukacyjne na rzecz dzieci i młodzieży, promowała turystykę i produkty lokalne, współpracowała z władzami samorządowymi i instytucjami życia społecznego. W ramach Fundacji prężnie działało Europejskie Centrum Edukacji, które w swojej ofercie posiadało szereg atrakcyjnych szkoleń doskonalących skierowanych do środowiska edukacyjnego, w szczególności do nauczycieli i kadr kierowniczych w oświacie. Obecnie to Fundacja Edukacja, Zdrowie, Rozwój  kontynuuje te działania. Bardzo aktywnie współpracuje z władzami samorządowymi, organizacjami i instytucjami życia społecznego przy realizacji przedsięwzięć o zasięgu lokalnym, regionalnym oraz krajowym. Współpracuje z kadrą zagranicznych uniwersytetów oraz innych instytucji edukacyjnych w ramach programów UE. Podejmuje działania związane z Programem Erasmus+, który dotyczy szeroko rozumianej edukacji ogólnej osób dorosłych. Podejmuje współpracę międzynarodową na rzecz rozwoju demokracji, rynku, edukacji, nauki, kultury, wymiany informacji, ochrony środowiska i zdrowia oraz pomocy społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Fundacja propaguje idee ochrony środowiska i poszanowania energii, organizuje i wspiera edukację ekologiczną społeczeństwa, współorganizuje konferencje poświęcone tematyce ekologicznej, prowadzi działalność na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.

 

Agencja Rozwoju Lokalnego S.A. w Jaworznie

Agencja wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw oraz związki pomiędzy krajowymi i zagranicznymi podmiotami gospodarczymi. Zakres działań oferowanych przez Agencję obejmuje: usługi o charakterze doradczym, organizację szkoleń, kursów, seminariów, warsztatów, działalność na rzecz integracji europejskiej, wykonywanie analiz i prognoz, działalność badawczo-projektowa. Agencja zarządza również Jaworznickim Parkiem Przemysłowym, który ma na celu kreowanie nowych miejsc pracy na terenie miasta poprzez rozwój lokalnej przedsiębiorczości oraz pozyskiwanie zewnętrznych inwestorów. Do jednostek ARL należą: Centrum Promocji Przedsiębiorczości, które wielowymiarowo ożywia rynek lokalny, wspierając powstające oraz istniejące małe i średnie, a także Forum Integracji Europejskiej, gdzie prowadzone są również działania mające na celu popularyzację idei integracji i podnoszenie wiedzy o samej Unii Europejskiej.

 

REVAS

REVAS to rzeszowski startup, który zajmuje się  dostarczaniem na rynek narzędzi edukacyjnych – branżowych symulacji biznesowych do szkół, uczelni oraz firm szkoleniowych. Gracze tworzą wirtualne przedsiębiorstwa i wirtualnie zarządzają jego finansami. Ich zadaniem jest podejmowanie szeregu decyzji podobnych do tych, które muszą podejmować właściciele firm działających w realnym świecie. Uczestnicy symulacji przypisują funkcje poszczególnym członkom zespołu, tworzą misję oraz ustalają strategię działania. Ponadto gracze zajmują się zatrudnianiem pracowników oraz ustalaniem wynagrodzeń, a także decydują o jakości usług, produktów, cenie i marketingu. Główne cele i wartości firmy to: zmniejszenie odsetka upadających młodych firm, angażowanie uczestników zajęć, połączenie teorii z praktyką, pomoc w realizacji marzeń o własnym biznesie, uzmysłowienie wartości analityki biznesowej.

 

Alternatywna Szkoła Biznesu ASBIRO

ASBiRO powstało w 2006 roku. Uczelnia skupia kilkanaście tysięcy przedsiębiorców z różnych branż oraz kilkuset wykładowców-praktyków biznesu, którzy na zajęciach i integracjach dzielą się swoimi doświadczeniami. Studentami uczelni są przedsiębiorcy lub osoby, które planują założenie własnej firmy. Kursy i studia są dopasowane do każdego poziomu zaawansowania w biznesie. Misją ASBIRO jest przede wszystkim tworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń między przedsiębiorcami, którzy stawiają czoła wyzwaniom i problemom w prowadzeniu własnych firm. W ASBiRO  biznesu uczą głównie Ci, którzy sami zbudowali własne firmy. Wykładowcy na zajęciach przedstawiają wiele różnych perspektyw patrzenia na to samo zagadnienie. Dzięki temu student poszerza swoje horyzonty i z wielu metod działania świadomie wybiera te, które sprawdzą się w jego firmie.

 

Partnerzy z obszaru zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

 

Klaster Zrównoważona Infrastruktura

Klaster Zrównoważona Infrastruktura to projekt realizowany wspólnie przez podmioty (przedsiębiorstwa, instytucje naukowo-badawcze oraz instytucje otoczenia biznesu) zainteresowane opracowaniem, wdrożeniem i komercjalizacją innowacyjnych technologii z zakresu budownictwa i automatyki wewnątrzbudynkowej oraz propagowaniem ekologicznego budownictwa w Polsce. Powiązanie kooperacyjne „Zrównoważona Infrastruktura” powstało w celu rozwijania produktów i usług wspomagających działania człowieka w jego otoczeniu. Klaster rozwija i dostarcza rozwiązania przydatne w obszarach związanych z branżą budowlaną, informatyczną i automatyki przemysłowej.
W ramach realizacji projektu przyjęto następujące kierunki rozwoju powiązania:

– Rozwój nowoczesnych technologii z zakresu automatyki i nowoczesnego budownictwa oraz dziedzin pokrewnych, charakteryzujących się wysokim stopniem innowacyjności.

– Rozwój współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi krajowymi oraz zagranicznymi w celu transferu wiedzy i wyników badań do sektora biznesu oraz wypracowania efektywnej ścieżki kooperacji pomiędzy sektorem przedsiębiorstw i jednostkami naukowo-badawczymi

– Rozwijanie współpracy z podmiotami rozwijającymi lub zainteresowanymi realizacją prac o charakterze rozwojowym w obszarze nowoczesnych technologii. Nawiązywanie współpracy z przedsiębiorstwami oraz powiązaniami kooperacyjnymi krajowymi i międzynarodowymi.

– Działania o charakterze informacyjno-promocyjnym w celu pozyskania nowych przedsiębiorstw do powiązania, rozpowszechnienia informacji o działalności i ofercie klastra Zrównoważona Infrastruktura na terenie kraju oraz na arenie międzynarodowej.

 

APURE – Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Regionów

Organizacja APURE została założona w Paryżu w 1988 roku jako instytucja działająca w ramach partnerstwa pomiędzy GREP, FNFR, INPSA z Dijon, Ministerstwem Rolnictwa oraz organizacjami z innych krajów europejskich. APURE inspirowała się uniwersytetami krajowymi ulokowanymi w środowisku wiejskim, Uniwersytetami Narodowymi dla Terenów Rolniczych, oraz Uniwersytetami Rolniczymi z lat 60. ub. wieku. APURE zrzesza 15 krajów Wspólnoty oraz Kanadę i szerzy zasady zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich Europy. Jest nowoczesną międzynarodową pozarządową organizacją praktykującą wymianę wiedzy i doświadczeń, dbającą o zachowanie różnorodności kulturowej naszego kontynentu oraz poprawę dostępu do zatrudnienia. Wspiera aktywność zawodową mieszkańców oraz instytucje działające na rzecz aktywizacji zawodowej i integracji społecznej obszarów wiejskich. APURE współpracuje też z Komisją Europejską w zakresie opiniowania i rekomendowania działań realizowanych na obszarach wiejskich Europy. Jako stowarzyszenie międzynarodowe szczyci się wieloma osiągnięciami m.in.: organizuje wyjazdowe sesje w krajach członkowskich, wspiera przedsięwzięcia międzynarodowe i tworzenie sieci instytucji działających na rzecz rozwoju obszarów wiejskich, popularyzuje ważne idee poza kontynentem europejskim. APURE uczestniczy też w najważniejszych unijnych seminariach i programach. W 2007 r. powstał oddział APURE w Polsce z siedzibą w Suchej Beskidzkiej. W 2015 r. Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Regionów zmieniło nazwę na APURE Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Regionów i przejęło dotychczasowe cele.

 

Parki Narodowe

Polskie Parki Narodowe

Zasoby przyrodnicze parków narodowych zalicza się do strategicznych zasobów naturalnych Polski. Parki narodowe stanowią najwyższą formę ochrony przyrody, mającą na celu zapewnienie trwałości i odnawialności oraz właściwego użytkowania przyrody. W polskich parkach narodowych prowadzone są liczne programy badawcze. Parki odgrywają istotną rolę w edukacji ekologicznej społeczeństwa. Poprzez udostępnianie dobrze rozwiniętej infrastruktury turystycznej na terenie parków możliwe jest zwiedzanie i uprawianie różnych form turystyki.

WSTIE zrealizowała dwa projekty badawcze dedykowane wszystkim 23 polskim parkom narodowym. Głównym celem realizacji pierwszego projektu była identyfikacja i optymalizacja współpracy parków narodowych z interesariuszami zewnętrznymi. Na potrzeby projektu przeprowadzono we wszystkich parkach narodowych w Polsce badania, których efektem jest raport pn. „Model optymalizacji funkcjonowania parków narodowych w Polsce w otoczeniu społeczno-gospodarczym”. Zarówno sama konstrukcja projektu, tj. badania przeprowadzone we wszystkich polskich parkach narodowych, jak również dystrybucja jego wyników, pozwoliły na osiągnięcie ogólnopolskiego zasięgu projektu. Wnioski i rezultaty wynikające z działań projektowych przedstawione zostały  Ministerstwu Środowiska, sprawującemu nadzór nad polskimi parkami narodowymi. Wyniki badań stanowiły istotny wkład merytoryczny do trwających wówczas prac nad projektem ustawy o parkach narodowych. Założenia przyjęte w projekcie ustawy realizują wiele postulatów ujętych we wnioskach z projektu, zwłaszcza w zakresie zmian strukturalnych w parkach (ujednolicenie funkcjonowania poprzez utworzenie jednostki centralnej, koordynującej działania w parkach oraz instytucjonalne powiązanie samych parków), a także zmian w sposobach finansowania działalności parków narodowych.

Szeroka dyskusja, jaka została rozpoczęta podczas badań w parkach narodowych i samorządach gmin parkowych, znalazła swoją kontynuację podczas kolejnego projektu pt. ,,Budowanie nowej jakości w parkach narodowych z uwzględnieniem oczekiwań i potencjału otoczenia społeczno-gospodarczego”. Głównym celem tego projektu było wzmocnienie potencjału parków narodowych oraz kompetencji pracowników PN w odniesieniu do poprawy realizacji zadań we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Proces zarzadzania instytucją w parkach narodowych stał się od niedawna przedmiotem zainteresowania specjalistów. Rozwijanie kompetencji zarządczych stanowi w chwili obecnej jedynie wyraz dobrej woli i własnej inicjatywy przedstawicieli kadry zarządzającej. Niezwykle istotne w tym kontekście było wypracowanie i dostarczenie do wszystkich parków narodowych darmowego zestawu narzędzi wdrożeniowych dotyczących m.in. strategii komunikacji, analizy interesariuszy, zarządzania stresem, mediacji i wykorzystywania informacji zwrotnej oraz oceny pracowniczej. Narzędzia te stanowią istotne elementy zarządczej „teczki narzędziowej” dostosowanej do potrzeb i wymagań parków narodowych. Z kolei wydana w ramach projektu monografia „Społeczno-ekonomiczne i prawne aspekty zrównoważonego zarządzania parkami narodowymi” koncentruje się na tematyce jakości zarządzania w parkach. Monografia, jako jedyna do tej pory, porusza zagadnienia kompetencji kadry parków narodowych. Zaprezentowano w niej także analizę zakładanych zmian organizacyjnych związanych z projektowaną ustawą o parkach narodowych z punktu widzenia pracowników parków. Wydanie monografii nieprzypadkowo nastąpiło w 2020 roku, który – pomimo swojego pandemicznego charakteru – był rokiem intensywnych dyskusji na temat przyszłości parków oraz wpływu planowanych zmian na jakość zarządzania obszarami chronionymi. Intensyfikacja prac nad ustawą o parkach narodowych, jaka nastąpiła w 2021 r. w Ministerstwie Klimatu i Środowiska stanowi potwierdzenie, że ujęte w monografii rozważania nie mają jedynie charakteru teoretycznego. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że w monografii – jako jedynej obecnie dostępnej publikacji – przedstawiono niezwykle istotne z punktu widzenia prac nad ustawą zagadnienie odbioru projektowanych rozwiązań przez pracowników instytucji, w których planowane są daleko idące zmiany.

Szczególnie ważną rolę w zakresie współpracy naukowo-badawczej z WSTiE odgrywają 2 Parki Narodowe: Babiogórski i Tatrzański.

 

Babiogórski Park Narodowy

Babiogórski Park Narodowy powstał w 1954 roku na terenie ówczesnego województwa krakowskiego, obecnie małopolskiego. Obejmuje będącą pod ochroną od 1933 r. północną i częściowo południową część masywu Babiej Góry, od Przełęczy Jałowieckiej do Przełęczy Lipnickiej. Park, powołany Rozporządzeniem Rady Ministrów, został założony na powierzchni 16,37 km². Rezerwat tzw. ścisły obejmował 1049,89 ha, a rezerwat częściowy 624,89 ha. Stworzenie Babiogórskiego Parku Narodowego wynika z licznych walorów przyrodniczych tego terenu, m.in. roślinności naskalnej i jedynych w Polsce stanowisk rogownicy alpejskiej i okrzyn jeleni. Występuje tu również jedyne w Beskidach piętro halne, a także liczne zanikające stawki osuwiskowe. Babią Górę, zwaną też Królową Beskidów, objęto w 1977 r. statusem rezerwatu biosfery i włączono do programu UNESCO-MAB „Człowiek i biosfera”. To niezwykły element krajobrazu i składnik tożsamości mieszkańców tych terenów, a także najwyższy masyw górski w Polsce poza Tatrami. Wieloletnie  starania o powiększenie terenu parku powiodły się – w 1997 r. rozporządzeniem Rady Ministrów zwiększył on swoją powierzchnię do 3391,55 ha, powstała też otulina o powierzchni 8437 ha. Do obszaru parku włączono głównie lasy należące dotychczas do Lasów Państwowych. Babia Góra fascynuje od ponad dwóch stuleci badaczy ciekawych jej tajemnic. Zdobyła ogromną popularność wśród przyrodników, ale też przewodników, akademików, nauczycieli i turystów.

 

Tatrzański Park Narodowy

Wybitne nie tylko w skali kraju i ciągle jeszcze dobrze zachowane walory przyrodnicze Tatr zostały odkryte na przełomie XVIII i XIX w. przez uczonych, którzy dotarli w Tatry. Ich prace wydobyły na światło dzienne bogactwo przyrody i jej specyficzny, niepowtarzalny charakter. Bardzo szybko też okazało się, że walory te są coraz bardziej zagrożone i że istnieje potrzeba ich ochrony. Stąd w latach 80. XIX w. pojawiły się pierwsze koncepcje objęcia Tatr ochroną w formie parku narodowego na wzór pierwszego w świecie amerykańskiego parku narodowego w Yellowstone. Z różnych jednak powodów (własnościowych, finansowych) idea parku narodowego nie mogła być przez dziesięciolecia zrealizowana. Ostatecznie Tatrzański Park Narodowy został utworzony na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 października 1954 roku i rozpoczął działalność z dniem 1 stycznia 1955 roku. Powierzchnia parku wynosi 21197 ha i pod tym względem zaliczany jest do jednych z większych parków narodowych w Polsce.  Około 70 proc. powierzchni parku zajmują lasy i zarośla kosodrzewiny, a pozostałe 30 proc. to murawy wysokogórskie, skały i wody. Ochroną ścisłą objęte jest prawie 11,5 tys. ha powierzchni, w tym całe piętro hal i turni, piętro kosodrzewiny oraz częściowo również lasy regla górnego i dolnego. Ochrona ścisła polega na ochronie procesów zachodzących w środowisku naturalnym. Misją Tatrzańskiego Parku Narodowego jest ochrona i pomoc w zrozumieniu przyrody i kultury Tatr, umożliwiając doświadczanie ich przez obecne i przyszłe pokolenia. Tatrzański Park Narodowy chce być wzorcem działania dla innych podobnych organizacji.

 

Partnerzy z obszaru administracji publicznej

Uczelnia współpracuje i buduje pozytywne relacje z Partnerami z obszaru administracji publicznej. Należą do nich:

 

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

 

 

Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej

 

 

Urząd Miasta oraz Miejski Ośrodek Kultury w Suchej Beskidzkiej

 

 

Urząd Miasta i Gminy Maków Podhalański

 

 

 

Starostwo Powiatowe w Będzinie