Projekt “Virtual on the Job Training in Tourism Sector”, zrealizowany przez Wyższą Szkołę Turystyki i Ekologii, został uznany za przykład dobrej praktyki w programie Erasmus+. Spośród dziesiątek inicjatyw, podejmowanych przez różnorodne uczelnie w ramach tej unijnej agendy, tylko pięć projektów w Polsce, w tym nasz, otrzymało wyróżnienie ekspertów.
W opinii kapituły projekt WSTiE stanowi doskonały przykład międzynarodowej współpracy, realnie wspierającej rozwój kompetencji zawodowych studentów. Przedsięwzięcie,, zrealizowane wraz z zagranicznymi partnerami (Università degli Studi di Palermo z Włoch, Göteborgs Universitet ze Szwecji i Edu Smart Training Centre Limited z Irlandii), umożliwiło opracowanie multimedialnych, specjalistycznych praktyk studenckich w formie aplikacji internetowej. Inspiracją do stworzenia narzędzia była pandemia COVID-19, która znacząco utrudniła realizację tradycyjnych staży zawodowych.
W ramach projektu powstały trzy 14-dniowe ścieżki szkoleniowe, które są realizowane online na podstawie scenariuszy i studiów przypadków z kilku obszarów HoReCa. Narzędzie to pozwalało na zdobywanie kompleksowej wiedzy teoretycznej i praktycznej z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki kontynuacji praktyki stażowej oraz zachowaniu ciągłości kształcenia kadr w obszarze turystyki, uczelnia przyczyniła się do wzmocnienia branży w najtrudniejszym dla niej czasie. Jako iż celem inicjatywy była szeroka dystrybucja edukacyjnego know-how, w ramach projektu opracowano także e-poradniki, dzięki którym inne uczelnie wyższe są w stanie skutecznie wdrażać sprawdzone rozwiązania cyfrowe. W ramach projektu przygotowano także „Przewodnik metodyczny dla opiekunów praktyk studenckich online w branży HORECA” będący zestawem praktycznych wskazówek dla managerów sektora edukacyjnego. Publikacja została przetłumaczona na 4 języki i od momentu udostępnienia cieszy się znaczącym zainteresowaniem.
Zapraszamy do zapoznania się z rezultatami nagrodzonego projektu:
Zapraszamy do lektury artykułu: