Revenue Management w hotelu

Revenue Management w hotelu

O SZKOLENIU:

Revenue Management – dowiedz się jak szybko i efektywnie maksymalizować zyski!

Jeszcze kilka lat temu wielu hotelarz pytało „czym jest Revenue Management”. Dziś pytanie jest inne – jak najskuteczniej wykorzystać tę metodologię by maksymalizować przychody hotelu. Jeśli jesteś jednym z managerów, którzy stoją przed takim właśnie wyzwaniem, to szkolenie jest rozwiązaniem idealnym dla Ciebie.

Program tego w pełni praktycznego kursu został stworzony przez wybitnego managera i eksperta, aby dostarczyć uczestnikom odpowiedzi na najważniejsze wyzwania rynku:

  • – czym są i jak wykorzystywać wskaźniki stosowane w RM z uwzględnieniem różnych centrów zysku
  • – jak wykorzystywać RM w procesie zarządzania sprzedażą
  • – jak korzystać z RM projektując strategię i prowadząc dystrybucję w branży hotelarskiej

Poza solidną porcją rzetelnej wiedzy, posiądziesz szereg praktycznych umiejętności, dzięki czemu już po zakończeniu kursu będziesz potrafił:

  • – pozyskiwać i analizować dane niezbędne do potrzeb RM
  • – realizować efektywne strategiei taktyki polityki cenowej
  • – skutecznie wykorzystać nowoczesne narzędzia kontroli warunków sprzedaży

Zapoznaj się z pełnym programem szkolenia i już dziś przekonaj się, w jaki sposób ta inwestycja może przełożyć się na Twój sukces zawodowy.

PROGRAM:

  1. Specyfika RM a biznes-mix hotelu
    1. Czym jest Revenue Management?
    2. postCovid biznes-mix
    3. Obszary zastosowania RM w hotelu.
    4. 5 zasad revenue management.
    5. 6 kroków efektywnego Revenue Management.
    6. Jak RM wpływa na efektywność Hotelu?
    7. Definiowanie strategii RM dla Hotelu.
    8. Revenue Management w okresach kryzysu.
  2. Podstawowe definicje RM
    1. OCC, ADR, RevPAR, TRevPAR – jak je wyliczać?
    2. Stay controls – techniki Revenue Management.
    3. Plan stawek.
    4. Pricing.
  1. Źródła i analiza danych
    1. Jakie dane brać pod uwagę?
    2. Skąd pozyskiwać dane? – źródła wewnętrzne i zewnętrzne.
    3. Agregowanie i analiza danych z PMS/CRM.
    4. Analiza otoczenia konkurencyjnego.
    5. Rate shopper na przykładzie OTAInsight – studium przypadku.
    6. STR – studium przypadku.
    7. Wykorzystanie danych – prognozowanie i optymalizacja.
  2. Pricing
    1. Czym jest pricing?
    2. Polityka cenowa w odniesieniu do biznes-mixu.
    3. Strategie i taktyki pricing.
    4. Metody ustalania cen; pozycjonowanie poziomu rack rate.
    5. Tworzenie skutecznych promocji.
  3. Narzędzia kontroli warunków sprzedaży
    1. Kontrola warunków sprzedaży w praktyce – studium przypadków.
    2. Booking window – okno rezerwacji w odniesieniu do biznes mixu.
    3. Praca z overbookingiem.
    4. Zasada działania Channel Manager.
    5. Dobór narzędzi kontroli w zależności od typu obiektu.
  4. Strategie dystrybucyjne
    1. Czym jest strategia dystrybucji w Hotelu?
    2. eCommerce.
    3. Procesy dystrybucji.
    4. Kanały dystrybucji produktu hotelarskiego.
    5. Direct bookings – jak je zwiększyć?
    6. Strategie utrzymywania balansu pomiędzy pośrednikami, a własnymi kanałami Sprzedaży.
    7. Szerokość kanału dystrybucji i dobór strategii.

KADRA:

mgr Marcin Ziobro – Absolwent kierunku Turystyka i Rekreacja na krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Wykładowca WSTiE, od niemal 20 lat związany z branżą turystyczną i hotelarstwem (grupa Orbis/Accor, Novotel Kraków City West – kierownik ds. sprzedaży korporacyjnej; dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Vienna International Hotels & Resorts: Andel’s Hotel Cracow i Chopin Hotel Cracow, regionalny dyrektor ds. sprzedaży). W latach 2015-2017 dyrektor sprzedaży i marketingu oraz dyrektor generalny w Hilton Garden Inn Kraków Airport, autor programu działań CSR. W latach 2017-2019 dyrektor butikowego Pałacu Bonerowskiego***** w Krakowie. Od września 2019 Dyrektor Generalny dwóch dużych hoteli i centrum konferencyjnego w Krakowie – Best Western Premier i Best Western Express. Niezależny trener biznesu, autor szkoleń w zakresie sprzedaży, obsługi klienta i zrównoważonego rozwoju w hotelach. Posiada szerokie doświadczenie w realizacji procesów dydaktycznych jako wykładowca m.in. na studiach podyplomowych Menedżer Hotelu realizowanych przez Wyższą Szkołę Turystyki i Ekologii.

REKRUTACJA I OPŁATY:
2000 zł

TERMIN SZKOLENIA:
luty 2021r.

CZAS TRWANIA:
8h

Szkolenia prowadzone są zarówno w trybie stacjonarnym (w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym) jak i za pomocą technik kształcenia na odległość (online).

KONTAKT:
Lucyna Jurzak, tel: 338744605, 531 414407, e-mail:szkola@wste.edu.pl

Zapisz się