Zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem

O SZOLENIU:

Czas to pieniądz – naucz się więc gospodarować nim mądrze!

Marzysz o wysokiej efektywności działań i codziennej produktywności, ale nie potrafisz przekuć planów w realne działania? Dzięki temu szkoleniu nauczysz się mądrze zarządzać czasem i wykształcisz nawyki, które pozwolą Ci skutecznie osiągać cele.

Program, stworzony przez doświadczonego trenera i konsultanta biznesu to idealnie rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy mają problemy ze stosowaniem się do ustalonych zachowań, nie przepadają za harmonogramami i chcieliby to zmienić. W trakcie kursu poznasz:

  • – nawyki efektywnego działania i proaktywności
  • – zasady budowania automotywacji
  • – sposoby ustalania priorytetów oraz przywództwa wobec siebie

Poza konkretną wiedzą, rozwiniesz praktyczny warsztat umiejętności, dzięki którym nabędziesz umiejętności zarządzania sobą w czasie oraz organizacji pracy własnej.

  • – nauczysz się planować cele
  • – dowiesz się, jak przekładać cele na zadania
  • – posiądziesz umiejętność efektywnego działania w określonych ramach czasowych

Program szkolenia został skonstruowany w taki sposób, aby po jego ukończeniu uczestnik potrafił zarządzać sobą w czasie, co przełoży się na wyższe kompetencje zawodowe przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowego work-life balance.

Sprawdź szczegółowy program szkolenia i przekonaj się, w jaki sposób ta inwestycja może wspomóc Cię w rozwoju kariery.

PROGRAM:

1. Wprowadzenie do tematu

  1. Dobre praktyki budowania swojej osobistej efektywności – jak to robią znane osoby?
  2. Różnice kulturowe w postrzeganiu czasu
  3. Subiektywizm w postrzeganiu czasu – ile to jest „za chwilę”?
  4. Jak zmienia się podejście do czasu w dobie olbrzymiego przyspieszenia technologicznego?
  5. Typowe nawyki i przekonania ułatwiające i utrudniające zarządzanie sobą w czasie.

2. Perspektywy postrzegania czasu – gdzie w czasie jesteśmy najczęściej myślami?

  1. Autodiagnoza i analiza wyników.
  2. Perspektywa przeszłościowo – negatywna
  3. Przeszłościowo – pozytywna
  4. Teraźniejsza hedonistyczna
  5. Teraźniejsza fatalistyczna
  6. Przyszłościowa

3. Od misji i wizji do celów i metod ich definiowania

  1. Misja i wizja – osobista i firmowa. Czym jest i jak ją formułować?
  2. Jak dostosować cele do misji i wizji – metoda SMART
  3. Najczęstsze przykłady zbyt „mglistych” celów i różnice między postanowieniem noworocznym a celem.
  4. Co? Jak? Dlaczego – 3 kluczowe pytania
  5. Etapy definiowania celów osobistych i zawodowych

4. Praktyczne metody i narzędzia organizacji i planowania czasu

  1. Optymalne pory dnia – krzywa REFA
  2. Narzędzia priorytetyzacji – macierz pilne/ważne
  3. Zasada Pareto i jej zastosowanie w zarządzaniu sobą w czasie
  4. Metoda ABC – jak łatwo i skutecznie priorytetyzować zadania
  5. Zasada 60 – 20 – 20 – jak uniknąć frustracji związanej z niemożnością realizacji wszystkiego?
  6. Reguła Parkinsona – zadanie potrwa dokładnie tyle ile założymy, że potrwa
  7. Kiedy jesteśmy efektywni w ciągu doby? – krzywa REFA
  8. Praktyczna metoda planowania – ALPEN

5. Zarządzanie zadaniami – metodologia GTD (Getting Things Done)

  • a) Jak wziąć spraw w swoje ręce? – koncepcja bezstresowej efektywności wg Dawida Allena,
  • b) Dystraktory – „Moc obliczeniowa” mózgu a otaczająca nas rzeczywistość i efektywność,
  • c) Jak „oczyścić umysł”? – Zarządzanie docierającymi do nas informacjami i kolekcjonowanie istotnych informacji,
  • d) „Big Picture” znaczenie Perspektywy w zapewnieniu efektywności (Bieżące zadania, Bieżące projekty, Cele roczne, Wizja na 5 lat, Całe życie),
  • e) Podstawowe zasady osiągnięcia kontroli nad sprawami – pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami (Kolekcjonowanie, Analizowanie, Porządkowanie, Przeglądanie, Realizacja),
  • f) Elektroniczne kalendarze – synchronizacja i „Chmura”,
  • g)Notatki głosowe, zdjęcia,
  • h) Poczta E-mail,
  • i) Optymalne wykorzystanie smartfona wg metodologii GTD,
  • j) Porządkowanie – podział zadań i spraw wg kategorii.

6. Czasopożeracze i prokrastynacja

  • a) Identyfikacja typowych czasopożeraczy
  • b) Przyczyny występowania czasopożeraczy
  • c) Środki zaradcze
  • d) Rodzaje prokrastynacji i sposoby przeciwdziałania

7. Podsumowanie szkolenia

a) Action Plan:

  • – Co zrobię?
  • – Jak to zrobię?
  • – Które narzędzia wykorzystam?
  • – Ile poszczególne elementy zajmą czasu?
  • – Jak będę mierzył efekt swojej pracy?

KADRA:

Mariusz Mażewski – trener i konsultant z ponad 15 letnim doświadczeniem, wykładowca Wyższej Szkoły Turystyki i Ekologii. Absolwent kierunku psychologia o specjalizacji psychologia menedżerska (pracy) oraz Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Bogate doświadczenie w obszarze szkoleniowym zdobywał współpracując z firmami szkoleniowo-consultingowymi takimi jak Training Partners, BrainstormGroup, Training Projects,Manpower, NewKey, Lauren Peso. Głównymi obszarami prowadzonych szkoleń są: efektywność osobista, handel i sprzedaż, zarządzanie oraz specjalistyczne szkolenia dla działów HR. W portfolio zadowolonych klientów posiada szkolenia i projekty zrealizowane dla m.in: Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A., Basell Orlen, BZ WBK, Cash Flow S.A., Emailia Olkusz, Lotos, ING Bank Sląski, Uniwersytet Jagielloński, Valeo Poland czy też Grupa Azoty.

W swojej pracy przeprowadził ponad 100 projektów doradczych, konsultingowych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi dla firm o kapitale polskim, zagranicznym, a także firm o zasięgu międzynarodowym. W większości realizowanych działaniach doradczych pełnił rolę osoby zarządzającej projektem pełniąc także funkcje eksperta merytorycznego.

REKRUTACJA I OPŁATY:
800 zł

TERMIN SZKOLENIA:
luty 2021r.

CZAS TRWANIA:
8h

Szkolenia prowadzone są zarówno w trybie stacjonarnym (w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym) jak i za pomocą technik kształcenia na odległość (online).

KONTAKT:
Lucyna Jurzak, tel: 338744605, 531 414407, e-mail:szkola@wste.edu.pl

Zapisz się