CONTENT MARKETING W TURYSTYCE

Pojawia się w broszurach, artykułach, materiałach reklamowych, w Internecie. Bawi, intryguje, edukuje, przekonuje, inspiruje. Treść – bo o niej mowa – to aktualnie klucz do przyciągnięcia uwagi klientów, zbudowania z nimi relacji, a finalnie doprowadzenia do dokonania zakupu. Jest to szczególnie istotne w branży turystycznej, gdzie konsument często podejmuje decyzje pod wpływem treści znalezionych w Internecie. Ich jakość i dopasowanie do preferencji odbiorcy okazują się więc czynnikiem, który często przesądza o atrakcyjności oferty i sprawia, że niektóre firmy sektora turystycznego osiągają imponujące wyniki, podczas gdy inne mają problem z utrzymaniem się na rynku.

Pojawia się w broszurach, artykułach, materiałach reklamowych, w Internecie. Bawi, intryguje, edukuje, przekonuje, inspiruje. Treść – bo o niej mowa – to aktualnie klucz do przyciągnięcia uwagi klientów, zbudowania z nimi relacji, a finalnie doprowadzenia do dokonania zakupu.

content marketing studia turystyka turystyka studia turystyka i rekreacja studia studia turystyka i rekreacja kierunek turystyka i rekreacja kierunek studiów turystyka turystyka i rekreacja studia opinie studia na kierunku turystyka
  • Jest to szczególnie istotne w branży turystycznej, gdzie konsument często podejmuje decyzje pod wpływem treści znalezionych w Internecie. Ich jakość i dopasowanie do preferencji odbiorcy okazują się więc czynnikiem, który często przesądza o atrakcyjności oferty i sprawia, że niektóre firmy sektora turystycznego osiągają imponujące wyniki, podczas gdy inne mają problem z utrzymaniem się na rynku.

studia turystyka

Dlaczego warto wybrać specjalność Content marketing w turystyce?

Tworzenie treści – tekstu, grafik, contentu wideo – a także umiejętna analiza wskaźników ich skuteczności to obecnie ważna kompetencja każdego specjalisty z sektora turystyka i rekreacja. Strony internetowe, posty w mediach społecznościowych, artykuły prasowe, przewodniki, raporty, slogany reklamowe są niezbędne do zareklamowania i sprzedania usług turystycznych. Badania dowodzą, że klienta nie przyciąga już jednak dowolna, poprawna treść – oczekuje on inspiracji, opowieści i dostosowania narracji do własnych potrzeb oraz wartości.

Profesjonalnie tworzone treści stały się niezbędnym elementem współczesnej komunikacji marketingowej i wymagają zastosowania wielu technik: storytellingu, RTM, dostosowywania contentu do odpowiedniego kanału komunikacji, wykorzystywania lead magnetów, analizowania wskaźników skuteczności, targetowania, promocji treści. Content marketing jest więc czymś więcej niż pisaniem, fotografowaniem, czy tworzeniem wideo – jest strategicznym narzędziem w komunikacji marketingowej, które wymaga wiedzy oraz praktycznych kompetencji.

Co dadzą Ci studia na specjalności  Content marketing w turystyce?

Pod okiem ekspertów-praktyków nauczysz się tworzyć wszelkie rodzaje treści, które mogą okazać się niezbędne w pracy w branży turystyka i rekreacja. Poznasz zasady branżowego copywritingu, techniki fotografii reklamowej oraz montażu klipów promocyjnych. Nauczysz się dobierać właściwe platformy społecznościowe do publikacji treści w branży turystycznej, generować zasięgi organiczne oraz budować zaangażowane relacje z odbiorcami. Poznasz formy płatnej promocji contentu, a także nauczysz się analizować wskaźniki skuteczności, dzięki czemu lepiej dostosujesz treści do preferencji własnych grup targetowych. Nauczysz się tworzyć strategie content marketingowe w sektorze turystyka i rekreacja, a także realizować kompleksowe kampanie.

Przebieg studiów

Studia rozpoczną się od wprowadzenia teoretycznego, aby pomóc Ci zbudować silny fundament wiedzy. Następnie, pod okiem praktyków, nauczysz się realizować konkretne zadania oraz projekty:

  •  Nauczymy Cię jak skutecznie pisać treści
  •  Pokażemy Ci jak promować treści na forach, w grupach społecznościowych (marketing szeptany),
  • Dowiesz się jakie są formy reklamy w portalach i na blogach oraz jak z nich korzystać
  • Nauczysz się stosować narzędzia w wyszukiwarkach (ads) i pozycjonować treści
  •  Eksperci nauczą cię skutecznie mierzyć działania w oparciu o wybrane wskaźniki

Czego się nauczy student?

  • Korzystania z narzędzi analitycznych  takich jak Semstorm, Senuto, które służą do analizy treści i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych.
  • Pozna zasady przygotowania tekstu oraz jego optymalizacji w kontekście pozycjonowania,
  • Zdobędzie umiejętności analityczne z zakresu oceny poprawności contentu oraz jego dystrybucji.
  • Pozna działanie social mediów w kontekście content marketingu.
  • Zdobędzie wiedzę z zakresu storytellingu.

Wszystkie zagadnienia będą omawiane kompleksowo oraz w odniesieniu do innych narzędzi: inbound marketingu, influencer marketingu, real-time marketingu, social media marketingu czy marketingu wirusowego. Dzięki temu będziesz w stanie tworzyć kompleksowe strategie, zwiększające skuteczność promocji i sprzedaży usług turystycznych.

Dodatkowe korzyści dla studentów specjalności Content marketing w turystyce

Wszystkie przedmioty ze specjalności Content marketing w turystyce będą ściśle odnosiły się do realiów funkcjonowania i potrzeb branży turystycznej, dzięki czemu posiądziesz poszukiwaną przez pracodawców umiejętność tworzenia specjalistycznych treści dla konkretnego sektora. Będzie to możliwe dzięki współpracy z wykładowcami, będącymi ekspertami w obszarze turystyki, rekreacji, hotelarstwa, marketingu turystycznego, copywritingu w branży turystycznej, public relations.

studia turystyka

Co po studiach Content marketing w turystyce?

We współczesnych czasach żaden hotel, biuro podróży, agencja eventowa czy ośrodki Spa & wellness nie są w stanie obejść się bez content marketingu. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego specjaliści w tym obszarze są szczególnie poszukiwani. Po studiach Analityk i kreator contentu marketingowego w turystyce możesz znaleźć zatrudnienie w działach marketingu wszelkich obiektów turystycznych, a także założyć – i wypromować – swoją własną firmę turystyczną.

Ponadto absolwent może pracować:

  • W agencjach marketingowych i interaktywnych na stanowisku content managera – studia o tej specjalności zapewnią ogólną wiedzą z zakresu mechaniki treści w sieci, którą można będzie wykorzystać w pracy w agencjach marketingowych.
  • Na stanowisku social media managera – wiedza z zakresu tworzenia treści i funkcjonowania social mediów zapewni dobry start do pracy w charakterze specjalisty od mediów społecznościowych specjalizującego się w turystyce.
  • Na stanowisku inluencer marketing managera koordynującego kampanie turystyczne – umiejętność tworzenia chwytliwych komunikatów oraz znajomość mechanizmów influencer marketingu umożliwi rozpoczęcie kariery w roli osoby zarządzającej kampaniami z blogerami / vlogerami itd.
  • Jako product manager w branży turystycznej odpowiedzialny za promocję oferty turystycznej w Internecie i tradycyjnych kanałach komunikacji.
  • W regionalnych organizacjach turystycznych – absolwenci posiadają wiedzę, która umożliwia skuteczne promowanie regionu za pomocą cyfrowych (i nie tylko) kanałów komunikacji oraz zarządzanie komunikacją.
  • W biurach podróży – dzięki znajomości storytellingu absolwenci specjalności świetnie odnajdą się w biurach podróży jako osoby odpowiedzialne za komunikację i opracowywanie materiałów promocyjnych budujących emocje u odbiorców.
  • W wydawnictwach przygotowujących publikacje książkowe i cyfrowe z zakresu turystyki.
  • W mediach (prasa, telewizja, radio, portale internetowe) zajmujących się tematyką turystyczną.
  • Jako copywriterzy – mimo ukierunkowania turystycznego, specjalność zapewnia ogólną wiedzę z zakresu tworzenia i dystrybucji treści, która przełoży się na gotowość do pracy w charakterze copywritera zarówno działającego jako freelancer, jak i zatrudnionego w agencjach.

rekrutacja studia

Mogą Cię również zainteresować: